søndag den 4. maj 2014

sprechen sie deutsch.


I går fejrede jeg Danmarks befrielse. Man gør det ved at sætte tændte stearinlys i vinduet, fordi man under krigen brugte mørklægning. Jeg havde så desværre ikke nogen stearinlys, så satte i stedet for ild til mine persienner. Lys er vel lys. Det syntes mine naboer så ikke lige, for de mente at røgudviklingen var lige voldsom nok.

Hvis vi ikke var blevet befriet, så havde vi snakket tysk i Danmark nu. Så ville jeg virkelig have været på røven, for de eneste ord jeg kan på tysk er geil og beer. Godt nok kan man klare sig rimeligt langt med de ord, men alligevel.

Fordelen havde været at det ville være topmorderne med grimt skæg, og vi ville have spist pølser dagen lang, og så ville vi ikke have haft alle de diskussioner omkring manglende motorveje, for der ville være motorveje overalt. Selv på Fanø og Møn.

Men rent personligt så hader jeg tyskere. Måske fordi min farfar døde i en koncentrationslejr under krigen. Den stakkels mand faldt ned fra et vagttårn, da han havde fået for meget at drikke under en fejring af Hitlers fødselsdag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar