tirsdag den 29. april 2014

Fuck de gamle damer.


Jeg skulle i banken. Normalt bruger jeg bare automaten, men skulle have ordnet noget med mit kort, så var nød til at henvende mig ved skranken. Jeg kom 10 minutter før de åbnede, men der stod allerede nogle stykker og ventede, og inden klokken var 10, så stod der vel 30-40 mennesker og ventede. Flere kiggede sig lidt rundt, for lige at registrere hvem der havde stået der før en, og hvem der var kommet efter. Sådan en slags kø, selvom man stod i en samlet flok foran dørene.

Præcis klokken 10 blev dørene åbnet og folk pressede på bagfra for at komme ind. Et par ældre damer skubbede mig hårdt væk for at komme foran mig, selvom de var kommet langt senere end mig. Inden vi nåede hen til automaten hvor man skulle trække et nummer, var jeg røget ned på 10 pladsen i køen, selvom der kun havde været et par stykker foran oprindeligt.

Hvad helvede bilder sådan et par gamle kællinger sig ind. Hvad satan er det lige de skal nå. De har kraftedme hele dagen til at gå i banken. Hvad er så presserende at de ligefrem går til voldeligheder for at komme først. Næste gang så spænder jeg satme ben på den første gamle hønisse, der så meget som kigger på mig foran banken. Jeg punkterer samtlige rollatorer på plejehjemmet, bare så de ikke når frem til banken lige inden de åbner. Så kan de kraftedme stå der og lappe deres lortehjul med deres gebislim.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar