søndag den 10. marts 2013

Jeg lyver ikke. Jeg var bare upræcis.


”Jeg har været upræcis. Det er beklageligt, at jeg fik formuleret mig uklart”.

Dette blev sagt af forsvarsminister Nick Hækkerup, da Tv2 kunne dokumenterer at han var fyldt med løgn. Det ville måske have klædt ham at bøje hovedet og erkende at han havde løjet. I stedet bøjede han ordene lidt, for ifølge ham selv løj han ikke. Nej da, han var upræcis og havde formuleret sig uklart.

Sagen drejer sig om de afghanske tolke som har hjulpet det danske militær i Afghanistan. Hækkeløgn udtalte at de ikke kom fra Helmand-provinsen, og derfor ikke var i fare, når Danmark trækker sine tropper ud. Nu viser det sig så at Hækkeusand ikke var helt korrekt i sine udtagelser der. Syv af tolkene kommer nemlig fra samme område som de arbejder i for Danmark. De frygter selvfølgelig Talibans hævn når de ikke længere bliver beskyttet af danskerne.

Om afghanerne er i fare eller ej, er ikke det væsentlige her, men tværtimod at en minister kan lyve og så bare komme med forskellige ord i stedet for at indrømme at han løj. Hvis vi andre bliver taget i en løgn, så slipper vi sgu ikke med at sige vi var lidt upræcise. Nej så falder hammeren sgu.

”Du sagde at du elskede mig, og nu finder jeg ud af at du har ligget og kneppet Ulla”.

”Jeg var måske lidt upræcis. Det er beklageligt, at jeg fik formuleret mig uklart”.

KLASK.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar