lørdag den 2. februar 2013

Giv mig pengene eller jeg skræller din cykel.


Dette er en af overskrifterne på tekst-tv. Jeg synes måske at man skulle give denne røver en præmie for sin selvtillid. De fleste andre bruger pistoler eller knive, men den her fyr har tænkt at et cykelstyr er sgu skræmmende nok, og sørme om ekspedienten ikke udleverede pengene. Nu får en ekspedient i Fakta sikkert ikke særlig meget i løn, men synes nu alligevel at hun godt kunne have gjort bare en smule modstand og bedt cykelstyrs-røveren om at skride hjem til sin cykel. Hvad var hun bange for der kunne ske. Skaderne må jo være temmelig begrænsede med sådan et. Medmindre han har sagt: Giv mig pengene eller jeg røvpuler dig med det her. Så havde jeg nok også givet ham pengene. Røveren slap af sted med pengene, men blev anholdt kort tid efter på sin bopæl. Synes det havde været langt sjovere hvis han var blevet anholdt mens han cyklede. Eventuelt på cyklen uden cykelstyr.

Jeg ville ønske jeg havde hørt politiets efterlysning.

Centralen: ”Kalder alle vogne. Der har været røveri i Fakta. Eftersæt røveren”.

Opkald fra vogn. ”Er der nogen beskrivelse af røveren”.

Centralen: ”Han er bevæbnet med et cykelstyr”.

 
Forleden kunne man i tv-avisen hører om en mand der havde jagtet to bevæbnede røvere, og det var ikke cykelstyr de var bevæbnet med, men pistoler. Det lykkedes ham at jage dem på flugt. Her har vi så en ekspedient der giver pengene væk fordi der står en og vifter med et cykelstyr. Det kunne være sjovt hvis de mødtes og udvekslede erfaringer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar