onsdag den 13. februar 2013

Far og Far. Jeg vil også være homo.


”Moar”.

”Ja hvad er der min dreng”.

”Mente ikke dig mor, men den anden mor”.

 
Regeringen vil nu indføre at to lesbiske kvinder bliver anderkendt som rigtige forældre til børn. Det vil sige at de har de samme vilkår som almindelige heteroseksuelle forældre.  I tilfælde af skilsmisse skal de to lesbiske kvinder således slås om forældreretten til barnet, selvom jo højest den ene kan være den biologiske. Før var den ene forældre og den anden lesbiske kvinde kunne så søge om stedbarnsadoption. Om disse regler også kommer til at gælde for to mænd melder historien ikke noget om, men det må den vel komme til i ligestillingens navn.
Talsmanden for Bøsser, Lesbiske, Beseksuelle og Transseksuelle er begejstret, og udtaler ”Det er helt fantastisk. Det er fabelagtigt”.

 
Jeg er sikkert gammeldags, nok i kraft af at jeg snart bliver 50 år, men da jeg var ung der var bøsser noget man skød med. For min skyld må de bolle hvem de vil, og bo sammen alt det de vil, men når man vil begynde at sige at to bøsser eller lesbiske skal anderkendes som værende forældre til børn, så står jeg altså af. I min verden laves børn af en mand og en kvinde, og det er dem som er forældre, uanset om de så senere vælger at bo hver for sig. ”Jamen regnbuefamilier er jo helt normalt” udtaler Pernille Skipper fra Enhedslisten. Der er fandme ikke noget der hedder regnbuefamilier. Regnbuer er noget der findes på himlen, og for enden findes der en krukke med guld. Den krukke findes altså ikke i røven på en homo.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar