søndag den 27. januar 2013

Fuck de fattige.


I dag kan man i Information læse at: Klodens 100 rigeste kunne afskaffe global fattigdom fire gange. Hvis dette virkeligt er rigtigt, så er det jo fuldstændigt grotesk som verdens goder er fordelt. De vil jo aldrig kunne nå at bruge alle de penge alligevel, så hvorfor puge dem sammen sådan. regner de med at kunne tage dem med i himlen eller helvede, eller hvor de nu ryger hen når de dør. Hvorfor ikke bare forære en fjerdedel væk og afskaffe verdens fattigdom. Tæller dette at gøre noget godt for andre mennesker virkeligt ikke mere. Hvis nogen af de rige tror på en gud, så ville det vel åbne døren for dem til himlen eller hvor de nu vil hen når de dør. Eller tror de at de kan bestikke himmerigets ports vogter med ussel mammon.

Personligt er jeg røvfattig. Har en kæmpe gæld som aldrig vil kunne blive afviklet, men jeg deler gerne min mad med dem jeg møder. Hvorfor gør de rige ikke dette. Bliver man mere egoistisk jo flere penge man har. Hvis man ser objektivt på det, så burde det jo være os fattige der var nærige med at dele ud. Er det fordi man som relativ fattig (ved godt min fattigdom ikke kan sammenlignes med en tynd neger der bor i en papkasse, men alligevel ) kan sætte sig ind i det ikke at have penge nok til mad og andre livsnødvendigheder, at vi er villige til at dele.

Jeg bliver sikkert aldrig rig. Selvom jeg skulle vinde i lotto, så er det jo ikke rigdom i forhold til dem som man siger, er de 100 mest rige, men jeg kan garantere at hvis jeg vinder over en million i lotto, så finder jeg de mest usle og fattigste mennesker der går og tigger på Odense banegård, og giver dem. Ja hvad skal jeg give dem. De spørger jo altid om jeg har 2 kroner. Så det vil jeg i hvert fald give dem. De går også altid og kigger efter tomme flasker i skraldespandene, så jeg vil placere tomme flasker i alle skraldespandene. Så vil jeg sidde på en bænk og nyde synet, når de efter at have haft hele armen nede i skraldespanden, triumferende trækker en flaske op. Dette vil måske åbne himmerigets port for mig. Men nu ved nærmere eftertanke, så tror jeg egentligt hellere jeg vil ned, for det er nok der alle dem jeg kender er, og nok også der de vildeste fester bliver holdt. Så det er måske en dårlig ide med at dele min lotto million. Så fuck de fattige. Jeg beholder sgu lortet selv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar