søndag den 2. december 2012

Fuck SPAM


Fuck SPAM.

Jeg hader spam. Hver gang jeg tjekker min mail, så er der mails fra ”kvinder” der gerne vil giftes med mig, fordi de har fundet mig ifølge dem, helt tilfældigt via min mail. Nu vil de så gerne giftes med mig, fordi jeg er så lækker. Dette har de fundet ud af, udelukkende ved at se på min mail adresse. Andre gange er der mails fra nogen som lover mig en milliard million dollars, hvis jeg bare lige giver dem mit konto nummer. Dette gerne ledsaget af en længere forklaring. Den mest brugte er gerne noget med en rig høvding som har deponeret pengene i England eller et andet sted, og som nu er død. Nu mangler arvingen bare et par tusind for at få fat i dem, og har udvalgt mig til at hjælpe med dette. For den hjælp vil jeg så modtage en milliard million dollars. I starten brugte jeg tid på at skrive til dem, og fortælle at jeg havde samme problem. Jeg havde også en rig onkel-høvding der lige var død, og at jeg også bare lige manglede et par tusind for at få fingre i hans trillioner af dollars. Ingen af dem jeg skrev til, sendte dog nogen penge. De var åbenbart ikke så naive, som de forventede at jeg var.

 
På facebook er der nu også kommet spam. Nu er det ikke længere kun i siden af ens væg der er reklamer. Nu dukker de også op på ens væg som nyheder. Hvis jeg var interesseret i et kro ophold, så skal jeg fandme nok selv finde stedet. Deres næste skridt bliver nok, at denne slags reklamer dukker op i en postkasse. Facebook gør selvfølgelig dette for at tjene penge. Et argument som selv en gammel senil mand som mig kan forstå, men nu var det jo ikke fordi at Facebook ikke tjente milliard millioner i forvejen. De vil bare vride det sidste ud af os. Deres nyeste tiltag er at man skal betale 50 kroner for at ens statusopdatering bliver vist mere synligt. Jeg vil fandme ikke betale 50 kroner for at mine ”venner” kan læse at jeg skal have forloren skildpadde til aften.

 
Jeg kunne selvfølgelig vælge at droppe min profil på Face. Det er jo mit eget valg at være der, men min mail kan jeg jo ikke undvære. Alle offentlige instanser og andre forlanger at man har en mail. Spam er åbenbart bare noget man må lære at leve med. Mit spam filter sortere sjældent disse mails fra, for dem der sender den slags lort ud, har jo fundet ud af at undgå dette.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar