mandag den 17. december 2012

Amalie har tabt 2 kilo og tre hundrede pund.


Jeg er ikke meget for at indrømme det, men jeg ser nogen gange Amalies verden. Det er en last som jeg ellers har holdt skjult for omverdenen, for ved ikke hvor normalt det er at en mand på 47 år ser dette program. Jeg har stillet mig selv spørgsmålet, hvorfor jeg i alverden gider spilde min tid på det, men det må være fordi jeg godt kan lide at se nogen der er dummere end mig selv. Det giver ligesom lidt optur at opdage at der i hvert fald er tre mennesker der er dummere end en selv.

I går fik vi så at vide at Amalie havde tabt sig 2 kilo og trehundrede pund, og det må da siges at være noget af en bedrift, for det var vist sket på en uge. Ikke engang Peter (den tredje dummeste i serien) kunne lade være med at grine der.

Senere drog hele familien til Hollywood, for Amalie havde besluttet at nu skulle hun være Hollywood stjerne. Hun blev dog en smule skuffet da der ikke stod et hav af fotografer i lufthavnen, for at fotografere hende, for hun er jo kendt. Hun besøgte også et agentur som skaffer skuespillere job. Hun havde dog ikke lige umiddelbart noget til Amalie, hvilket Lotte (den dummeste i serien) mente var et trick, fordi de lige ville holde Amalie lidt nede på jorden, for selvfølgelig var de interesseret i verdensstjernen fra Danmark.

Et eller andet sted er det jo en smule synd for Amalie. Hele verden griner af hende, men hendes mor fastholder stædigt at det er fordi vi er misundelige på Amalie, og siger konstant at det er janteloven. Jeg har endnu ikke helt fundet ud af hvad vi andre skulle være misundelig over. For hvad er denne families talenter?  Det er jo ikke det sværeste at komme i tv, hvis man er villig til at blive udstillet som mindre begavet, og et eller andet sted er der jo faktisk en lov imod at udnytte mindre begavede mennesker. Dette omgår man så ved at fremstille det som helt normalt at være så dum.

Morten og Peter er to andre mindre begavede tv-stjerner. Vi griner ikke af jer, men med jer, er lidt vores undskyldning når vi ser de to tosser sige og gøre underlige ting.

Så kære Lotte, Amalie og Peter: Vi griner ikke af jer, men med jer.

Åh hold op. Selvfølgelig griner vi af jer. At, i ikke endnu har opdaget dette, er faktisk lidt synd.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar