onsdag den 28. november 2012

Livet med en yngre kone.


Livet med en yngre kone.

Der er ikke nogen problemer i at have en kone der er 18 år yngre. Jeg synes jo det er en stor fordel, for når jeg bliver så gammel at jeg skal til at gå med ble for anden gang i mit liv, så er hun stadig ung nok til at kunne skifte den. Det er vist ikke en arbejdsgang hun ser frem til, men ægteskab handler jo om at følge hinanden i tykt og tyndt. Og tyndt bliver det, for selvom man er tyk, så kan man godt have tynd mave.

 
Jeg glemmer tit den store aldersforskel, og det hænder ofte at jeg snakker om ting der skete før hun blev født, og tror hun kan huske det. F.eks. sagde jeg til hende en morgen, at der stod på tekst-tv at Tarok slet ikke var død, men bare havde haft gemt sig i Hartzen. Det var jo en joke, for den verdensberømte danske hest Tarok har jo været død i mange år. Min kone er meget hesteinteresseret og har to heste, så syntes jo at det var en god joke. Det faldt dog lidt til jorden, da hun ikke anede hvem Tarok var. Det syntes jeg jo var mærkeligt, nu når hun er så glad for heste, men da jeg så googlede det, så viste det sig at Tarok døde et par år før hun blev født.

 
Mange spørger mig også, efter de har set os sammen, om det er min datter de så mig sammen med. Dette resulterer så i forskellige kommentarer, når jeg forklarer at det da var min kone. Nogle rynker på næsen, imens andre siger at det er da godt gået. For det er jo ofte sådan vi mænd tænker. Jeg er 47 år og har scoret en på 29 år. Det kan godt give lidt anderkendelse. I hvert fald ved mænd. De fleste kvinder synes nok jeg er en gammel gris.

 
Min kone elsker også at lave vittigheder om det. At jeg jo ved så meget om Middelalderen, fordi jeg jo oplevede den. At Gravballemanden er min lillebror. At jeg jo faktisk kunne være bedstefar til hendes to børn og andre i samme stil. Alt dette gør at vi ser det fra et humoristisk synspunkt, og ikke som noget problem. Jeg kan jo hjælpe hende med historiske fakta, fordi jeg jo selv oplevede dem, og hun kan hjælpe mig med de nymodens ting som computer, mobiltelefoner og andre ting der kører på strøm.


 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar